Thursday, March 10, 2011

ساماندهی اجاره بها به تاخیر افتاد

رییس اتحادیه املاک: زیرساخت ها ارزانترین تور چین  برای تغییر فرمول اجاره فراهم نیست!
درباره محتوای بسته ساماندهی اجاره بها و همچنین زمان رونمایی از آن، هر روز یک نظر با ابعاد کاملا متفاوت از زبان مسوولان مسکن منتشر می شود.

اخیرا اعلام شد که یکی از محورهای بسته ساماندهی اجاره، تغییر اساسی فرمول رهن واجاره است که با نظر مسوولان بنگاه های املاک، در حال تدوین است، اما روز گذشته رییس ا ارزانترین تور ترکیه  تحادیه مشاوران املاک به «دنیای اقتصاد» گفت: طی هفته های اخیر جلسه ای برای نهایی شدن فرمول جدید، برگزار نشده است.طی ماه های اخیر نیز چندین بار وزیر مسکن اعلام کرده بود بسته اجاره حداکثر تا پایان سال جاری نهایی و اعلام می شود؛ این در حالی است که روز گذشته نیکزاد به خبرگزاری مهر گفت: بسته اجاره بها، خرداد سال آینده ارائه می شود.مصطفی قلی خسروی رییس ارزانترین تور دبی  اتحادیه املاک در این باره به «دنیای اقتصاد» گفت: اتحادیه مشاوران املاک اخیرا جلسه ای در زمینه بسته سیاستی اجاره بها با وزارت مسکن نداشته است. اما چنانچه در این بسته برای کنترل اجاره بها نرخ های دستوری تعیین شود، انگیزه مالکان برای عرضه ملک به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت های تدوین بسته اجاره بها آماده نیست از این رو نهایی شدن این بسته با تاخیر صورت خواهد گرفت.خسروی تاکید کرد: در اکثر کشورهای پیشرفته به منظور فعال کردن صنعت اجاره داری، دولت برای مالکان اقدام به ارائه مشوق های مالیاتی می کند و لازم است که در بسته سیاستی اجاره بها، مسوولان به این تجربه ها نظر داشته باشند
مسکن مهر اولین طرحی است که در تسهیلات پرداخت شده به آن هیچ انحرافی مشاهده نشده است
مشاور وزیر مسکن در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مسکن مهر گفت: مسکن مهر اولین طرحی در 40 سال گذشته است که در تسهیلات پرداخت شده به آن هیچ انحرافی مشاهده نشده است که دلیل اصلی آن نظارت کامل بانک مسکن و وزارت مسکن در نحوه پرداخت آن است.

هادی عباسی در گفت وگو با «دنیای اقتصاد»، افزود: تسهیلات ساخت به صورت مرحله ای و حداقل در 5 مرحله پرداخت می شود و برای مثال ابتدا سازندگان پروژه نسبت به اجرای پی ارزانترین تور دوبی  واحدهای مسکونی اقدام می کنند و پس از تایید وزارت مسکن و بانک، تسهیلات مربوط به پی سازی که 15 درصد کل تسهیلات است، پرداخت می شود. از سوی دیگر براساس مصوبه هیات وزیران بازپرداخت کل تسهیلات مسکن مهر توسط یک شرکت بیمه غیردولتی بیمه شده است و در صورتی که متقاضیان اقدام به بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر نکنند شرکت ارزانترین تور استانبول  بیمه اقساط متقاضیان را به بانک پرداخت می کند و نسبت به اجرای وثیقه اقدام می کند. این در حالی است که بانک مسکن به دلیل در اختیار داشتن وثیقه ملکی دارای کمترین درصد معوقه در سیستم بانکی کشور و در حد استانداردهای جهانی است.
عباسی همچنین گفت: در طرح مسکن مهر به جای اینکه تسهیلات به واگن های قطار اقتصاد پرداخت شود این تسهیلات به صورت مستقیم به لکوموتیو پیش ران اقتصاد که مسکن است پرداخت می شود و این اقدام باعث شد در سال 89 صنایع وابسته به بخش مسکن، سال پررونقی را تجربه کنند و بنا به این دلیل، بانک مرکزی تاکنون حمایت ویژه ای از طرح مسکن مهر داشته است و ثمره این حمایت، کنترل تورم و افزایش رشد تور ارزان وآسان مالزی  اقتصادی به صورت همزمان و برای اولین بار در کشور است.
مشاور وزیر مسکن تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مسکن مهر متوقف نشده است و در هفته گذشته بانک مسکن بیش از 250 میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن پرداخت کرده است ولی به دلیل نزدیکی به پایان سال و پیشرفت مناسب پروژه های مسکن مهر نیاز به حجم بیشتری از تسهیلات است که با هماهنگی انجام شده در روز یک شنبه با بانک مرکزی مقرر شد بانک مسکن تا پایان سال بدون محدودیت نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن مهر اقدام کند و این موضوع به صورت ویژه توسط مدیرعامل بانک مسکن به شعب، بخش نامه شده است
دامنه تبعات اتمام خط اعتباری مسکن مهر در بانک مسکن به تدریج در ساخت وسازهای مسکن 99 ساله نمود پیدا کرده است.

طی چند روز اخیر انبوه سازان متعددی با اشاره به اینکه ارزانترین تور تایلند  بخش خصوصی بازوی اجرای دولت در مسکن مهر بوده است تاکید کردند که متاسفانه با این توجیه که خط اعتباری مسکن مهر به پایان رسیده است سیستم بانکی به تعهدات خود در قبال سازندگان مسکن مهر عمل نمی کند.
در همین حال این عده تاکید کردند که بسته شدن درهای تسهیلات مسکن مهر به سیستم بانکی محدود نشده است، در این بین سهم آورده نقدی متقاضیان مسکن مهر نیز بنا به دلایلی نامعلومی به دست انبوه سازان نمی رسد و مجموع این موارد مشکلات عدیده برای انبوه سازان به دنبال داشته است.

متقاضیان ناامید شده اند
در این زمینه مهدی حیدری، پیمانکار پروژه 60 واحدی شهرستان پارس آباد مغان واقع در استان اردبیل گفت: این پروژه با وجود اینکه 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اما ارزانترین تور سنگاپور  محدودیت بانک ها در تخصیص منابع باعث شده است که در روند طبیعی پروژه اختلال ایجاد شود.
وی اظهار داشت: براین اساس به عنوان مثال تاکنون برای هر واحد مسکونی در این پروژه درحدود 13 میلیون تومان ارزانترین تور آنتالیا  وام دریافت کرده ام، اما زمانی که برای دریافت مابقی تسهیلات مراجعه کرده ام با رفتار انقباضی بانک مواجه شدم. وی اظهار داشت: تداوم این رویه باعث می شود که پروژه های مسکن مهر در موعد مقرر تحویل متقاضیان نشود.

احتمال افزایش هزینه های مسکن مهر
حیدری با اشاره به اینکه معوق شدن پرداخت وام مسکن مهر از جمله عواملی است ارزانترین تور ارمنستان  که هزینه های ساخت را در آینده افزایش خواهد داد در عین حال تاکید کرد: تعلل در ساخت وسازهای مسکن مهر که انگیزه متقاضیان را کاهش می دهد و همین امر باعث می شود که آورده نقدی خود را به پروژه تزریق نکنند که این فرآیند در نهایت مشکلات عدیده ای به پیمانکاران مسکن مهر تحمیل می کند.

پرداخت تسهیلات به صورت قسطی
در همین حال مهندس داود آقانژاد، از دیگر فعالان ساخت وساز در مسکن مهر خاطرنشان ساخت: شرکت متبوع ما در مسکن مهر 600 واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه سه جانبه در شهرک ابریشم واقع در استان البرز و همچنین حدود 350 واحد مسکونی نیز در قالب قرار داد دوجانبه در اسلامشهر در دست ساخت دارد که متاسفانه سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات تعامل مطلوبی را به عمل نمی آورد. به طوری که بعد از مراجعه به ارزانترین تور اندونزی  بانک به منظور دریافت تسهیلات، مسوولان بانکی اعلام کردند که به دلیل کمبود منابع تسهیلات در قالب اقساط پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آسا تدبیرسازان افزود: در همین حال با وجود اینکه در پروژه اسلامشهر و شهرک ابریشم، اعضا سهم آورده خود را به حساب تعاونی ها واریز کرده اند، اما تاکنون نتوانسته ام این بخش از منابع را نیز دریافت کنم.
آقانژاد خاطرنشان ساخت: البته تعاونی عنوان می کند که اختلاف ارزانترین تور قبرس  در چیدمان اعضا و نیز جایگزین کردن آنها از جمله عواملی است که باعث شده است تا در ترزیق سهم آورده اعضا به پیمانکاران، وقفه ایجاد شود.
وی گفت: اخیرا وزیر مسکن در جریان بازید از پروژه متبوع ما نسبت به روند پیشرفت پروژه اظهار رضایت خود را اعلام و دستور همکاری دستگاه های مربوطه برای تسریع در فرآیند کار را صادر کرد. این درحالی است که با وجود تاکید این مقام مسوول، هنوز بازخورد مثبتی از سایر دستگاه ها احساس نشده است. وی تاکید کرد: انبوه سازان در پروژه مسکن مهر به مسوولیت خود براساس تفاهم نامه عمل کردند. بنابراین انتظار می رود که دستگاه های مربوطه نیز در قبال این مساله باز خورد مثبتی از خود نشان دهند. به عنوان مثال با در نظر گرفتن اینکه تولیدکنندگان مسکن مهر در موعد مقرر واحدهای مسکونی خود را به اتمام می رسانند، مسوولان بانکی نیز باید ارزانترین تور ایتالیا  در پرداخت به موقع تسهیلات اقدام کنند.
به گفته این انبوه ساز با توجه به فرصت های شغلی گسترده ای که از طریق مسکن مهر ایجاد شده است، حمایت سیستم بانکی از این پروژه ضروری است.
اما در این بین محمد عسگری، مدیر پروژه ملی تعاونی های مسکن مهر در وزارت تعاون به «دنیای اقتصاد» گفت: تمامی قراردادهایی که در قالب تفاهم نامه دو جانبه منعقد شده است، آورده اعضا برمبنای زمان بندی که در قرارداد ذکر شده پرداخت شده است و تاکنون یک مورد شکایت هم در این مورد به وزارت تعاون منتقل نشده است.
وی گفت: اما در مورد قراردادهای سه جانبه این مشکل وجود دارد؛ به طوری که پیمانکاران را در این زمینه دچار مشکل کرده است. براین اساس و به منظور رفع این معضل، وزارت تعاون براین باور است که اگر تفاهم نامه های سه جانبه مسکن مهر چهارجانبه شوند این امکان وجود دارد که از طریق آورده متقاضیان، مشکل کمبود منابع ارزانترین تور فرانسه  بانکی نیز تاحدودی مرتفع شود
محدودیت به کارگیری شیشه در نمای ساختمان، به عنوان یکی از مهم ترین مصوبات اخیر شورای شهر تهران، به دلیل ضعف ضمانت اجرایی، از سوی انبوه سازان جدی گرفته نمی شود.

هم اکنون در مناطقی از شمال و شمال غرب تهران، تعداد محدودی ساختمان های مرتفع تجاری و اداری در حال ساخت است که تقریبا 100 درصد نمای آنها مزین به شیشه است.
شورای شهر تهران برای کاهش خطر جانی مردم، مصوب کرده که حداکثر 40 درصد نمای ساختمان ها می تواند از شیشه باشد، اما شواهد عینی در پایتخت نشان می دهد این مصوبه به ارزانترین تور یونان  راحتی توسط سازنده ها دور زده می شود.
طبق اعلام معاون تور ارزان وآسان پاریس  شهرسازی شهرداری تهران، در حال حاضر سازنده هایی که بیش از 40 درصد شیشه در نما به کار ببرند، جریمه می شوند و حتی قرار است میزان جریمه افزایش پیدا کند تا استفاده از شیشه در نما مقرون به صرفه نباشد!
به نظر می رسد این نحوه اجرای مصوبات حیاتی برای تهران، مقررات را فقط روی کاغذ به اجرا در بیاورد و در عمل موثر نباشد چون که جریمه ریالی برای خلاف ساختمانی
هر چقدر هم زیاد باشد، درصد کوچکی از سود نجومی سازنده ها به خصوص ساختمان های تجاری را در بر می گیرد.
پاسخ مدیران شهرداری
درباره ساختمانی که به تازگی در منطقه 2 مراحل احداث آن شروع شده و همه نمای آن از شیشه است، با شهردار منطقه2 موضوع در میان گذاشته شد که اسدا... فاضل در این باره گفت: پروانه ساخت ارزانترین تور لندن  این ساختمان سه سال پیش صادر شده که آن زمان مقررات محدودیت ارزانترین تور مارماریس  به کارگیری شیشه در نما تصویب نشده بود. وی افزود: شهرداری پس از بررسی وضعیت ساختمان، دستور لازم برای
اصلاح بنا را صادر می کند و شرایط پروانه را به روز خواهد کرد.
در همین زمینه قائم مقام معاون شهرسازی شهرداری تهران نیز گفت: مشکل از آنجا ناشی می شود که بسیاری از سازنده ها با تاخیری سه ساله از زمان صدور پروانه، اقدام به ساخت وساز ارزانترین تور کیش  می کنند و در این فاصله زمانی، مقررات جدید به تصویب رسیده در حالی که پروانه بر طبق مقررات قدیمی صادر شده است.
نادر کرمی تصریح کرد: در این شرایط ممکن است ضوابط ارزانترین تور لبنان  موجود در پروانه ساختمانی، با قوانین فعلی مغایرت داشته باشد که شهرداری مناطق باید با تشخیص مغایرت ها، از سازنده تور ارزان برزیل  ها بخواهند نقشه ساخت را اصلاح کنند.

.

.
.

No comments:

Post a Comment