Monday, March 7, 2011

خرید مسکن با استعلام ازآتش نشانی

ساختمان های ارزانترین تور چین  مسکونی در سطح شهر تهران براساس 40 فاکتور ایمنی، مورد بررسی قرار گرفته و حداکثر تا دو هفته آینده، فهرست کاملی از ساختمان های امن به لحاظ استانداردهای آتش نشانی منتشر می شود.
سازمان آتش نشانی تهران که این بررسی ها را انجام داده، قصد دارد مشخصات تصویری ساختمان های امن در تهران را از طریق سایت سازمان منتشر کند و فهرست ساختمان های ناامن را نیز بعد از اخطار به مالکان و در صورت مرتفع نشدن مسائل فنی، اعلام عمومی خواهد کرد.
معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی در این باره به «دنیای اقتصاد» گفت: هدف در این طرح، ارائه اطلاعات کافی به خریداران مسکن درباره مشخصات فنی و امنیتی ساختمان های موجود درارزانترین تور سریلانکا   پایتخت است؛ به طوری که میزان ضریب امنیت ساختمان ها به لحاظ استحکام و دوام در برابر حوادث طبیعی، می تواند معیار مناسبی برای تعیین قیمت فروش یا اجاره ملک در تهران قرار بگیرد.
ساختمان های ایمن براساس چهار درجه شامل ممتاز، درجه یک و درجه دو، درجه سه و درجه چهار رتبه بندی شده اند و ساختمان های ناایمن براساس سه رتبه پرخطر، میان خطر و کم خطر فهرست بندی می شوند.
سازمان آتش نشانی تهران یکی از مراجع ناظر ارزانترین تور کیش  بر صدور پروانه ساخت و پایان کار شده است و از دو هفته آینده نقشه و عکس ساختمان های ایمن در پایتخت را اعلام عمومی می کند.
این اقدام با هدف اطلاع شهروندان از ویژگی های ساختمان های ایمن و بر اساس رتبه بندی ساختمان ها انجام می شود. علاوه بر این با معرفی میزان ایمنی ساختمان ها، نرخ خرید و ارزانترین تور لبنان  فروش خانه ها نیز براساس نقشه ایمنی آنها تغییر کرده و خریداران می توانند بین ساختمان های مختلف با اطلاع از وضعیت ایمنی آنها دست به انتخاب بزنند. در گام اول اطلاعات 50 فقره از ساختمان های ایمن روی سایت سازمان آتش نشانی قرار خواهد گرفت تا علاوه بر اطلاع رسانی به مردم، مالکان این خانه ها نیز ترغیب به ارتقای ایمنی تور ارزان وآسان کوالالامپور  ساختمان خود شوند. مشخصات ساختمان های ناایمن نیز پس از اعلام فراخوان برای رفع نواقص، درصورتی که کوتاهی کنند روی سایت سازمان قرار می گیرد.
معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران در این مورد گفت: 38درصد ساختمان های ناایمن پایتخت، جزو ساختمان های درجه یک هستند یعنی از نظر میزان تخلفات معماری صورت گرفته در ایمنی آنها، پر خطر محسوب می شوند. 55درصد آنها با دامنه ایجاد خطر در حد میانه قرار می گیرند و تنها 7درصد در قالب کم خطر به حساب می آیند و در یک دسته بندی کلی می بینیم که بیش از 90 درصد ساختمان های ناایمن در گروه ساختمان ارزانترین تور کوش آداسی  های پرخطر و میان خطر قرار دارند که پراکندگی استقرار آن حساسیت ها نسبت به ایمنی آنها را دو چندان می کند.
البته این مقام سازمان آتش نشانی به سهم ساختمان های ناایمن در میان کل ساختمان های شهر اشاره نکرد، اما از سوی دیگر اعضای شورای شهر تهران می گویند: 70 درصد از ساختمان های شهر بر اساس استانداردها ساخته نمی شوند.
یک چهارم ساختمان های ناایمن در منطقه یک
به گفته داوود براتی 25 درصد از ساختمان های ناایمن و متخلف در تور ارزان وآسان مارماریس  منطقه یک واقع شده اند. در این منطقه که 700برج دارد و بیشترین درصد بلند مرتبه سازی در تهران در محدوده آن صورت گرفته، ساختمان های ناایمن از نظر ایمنی از پراکندگی بالایی برخوردار است.
ساختمان های ایمن گواهی می گیرند
بر این اساس قرار است ساختمان های ایمن نیز به 4 گروه ممتاز، درجه یک، درجه 2 و درجه 3 رتبه بندی شوند که در نهایت گواهی امتیازبندی دریافت می کنند. در واقع رتبه بندی ساختمان ها بر تور ارزان وآسان اسپانیا  اساس نمره هایی که کارشناسان سازمان آتش نشانی به آنها می دهند انجام می شود به طوری که از 100 تا 91 ممتاز، از 90 تا 81 درجه یک، از 80 تا 71 درجه دو و از 70 تا 61 نمره نیز درجه 3 محسوب می شوند.
به گفته براتی، برخورد این نهاد در قالب معرفی ساختمان های ناایمن ارزانترین تور استرالیا  و ایمن راهکاری برای رعایت ضوابط مربوط به کاربری های مختلف بوده و تنها ساختمان هایی موفق به دریافت رتبه ایمنی می شوند که مجوز ایمنی سازمان آتش نشانی را داشته باشند و ساختمان های ناایمن با نشانی کامل و عکس معرفی می شوند.
بر این اساس، قرار است همین روزها آدرس و شماره ثبتی ساختمان های ایمن روی سایت آتش نشانی قرار گیرد تا شهروندان نسبت به وضعیت ایمنی ساختمان آگاهی یابند. براتی گفت: شهروندان تهرانی که قصد خرید یا اجاره خانه را دارند می توانند به سایت آتش نشانی مراجعه کرده و از کم و کیف ایمنی ساختمان ها مطلع شوند. ضمن این که محدوده استقرار این ساختمان ها روی نقشه تهران نیز مشخص می شود تا شهروندان با سهولت بیشتری ارزانترین تور انگلستان  اطلاعات مورد نظر در مورد این ساختمان ها را کسب کنند.
ساختمان های پرخطر
براساس پارامترهای تعریف شده ایمنی یک ارزانترین تور لندن  تقسیم بندی از میزان تخلفات صورت گرفته در معماری ساختمان های ناایمن صورت گرفته که در آن ساختمان های ناایمن در سه دسته پرخطر، میان خطر و کم خطر قرار می گیرند. به گونه ای که بسته به میزان تخلفات موجود در معماری ساختمان از نظر ایمنی، دامنه خطری که سلامتی ساکنان را تهدید می کند، مشخص می شود و شهروند با آگاهی از این موضوع می تواند دست به انتخاب بزند.
بنابراین با توجه به پارامترهایی که برای ایمنی ساختمان ها تعریف شده و با در نظر گرفتن میزان تخلفات صورت گرفته در اعمال این پارامترها، ساختمان ها به سه دسته پرخطر، میان خطر و کم خطر تقسیم می شوند که در این بین ساختمان هایی که تخلفات معماری بالایی از نظر ایمنی دارند، درجه یک، ساختمان هایی که از این حیث در حد وسط قرار می گیرند درجه دو و آنهایی که تخلفات معماری کمتری از نظر ایمنی نسبت به دو گروه فوق ارزانترین تور پاریس  داشته باشند، درجه سه محسوب می شوند.
بیشترین تخلف در ساخت راه پله
معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در ادامه گفت: بیشترین دامنه تخلفات معماری از نظر ایمنی مربوط به پله فرار می شود که بیشترین حساسیت ها نیز مربوط به آن است. بیشترین درصد تخلفات مالکان در رعایت اصول ایمنی مربوط به پله فرار و معابر خروجی است و برخی ساختمان ها از مسکونی به تجاری تغییر کاربری داده اند و مالکان در این فرآیند توجه نکرده اند که باید ضوابط ایمنی نیز مطابق با کاربری موجود تغییر کند، چون ضوابطی که برای کاربری های مختلف داریم متفاوت است و کاملا محرز است که ضوابط ایمنی ساختمان مسکونی تور ارزان وآسان فرانسه  با تجاری فرق می کند و در مورد پله های فرار و معابر خروجی نیز به موازات تغییر کاربری، تعداد و موقعیت پله ها تغییر می کند
قائم مقام وزیر تعاون از امکان ثبت نام و تشکیل تعاونی های مسکن جدید برای مسکن مهر خبر داد و گفت: تعاونی های جدید می توانند در سایت وزارت تعاون اسم نویسی کنند.

این در حالی است که وزارت مسکن چند روز پیش اعلام کرده بود متقاضیان جدید مسکن مهر فقط باید از طریق سازمان های مسکن استان ها آن هم به صورت انفرادی اقدام به ثبت نام کنند.
به این ترتیب بین وزارتخانه های مسکن و تعاون برای صاحبخانه کردن مردم نوعی «رقابت» شکل گرفته است.
مسوولان وزارت مسکن برای پیشبرد طرح مسکن مهر تلاش زیادی داشتند و در عین حال مقامات وزارت تعاون نیز می گویند 400هزار واحد مسکونی مهر که تا به ارزانترین تور ایتالیا  حال در کشور افتتاح شده توسط تعاونی های مسکن مهر ساخته شده است.
سیدعلی علوی، قائم مقام وزیر تعاون دیروز در جریان بازدید از پروژه 1100 واحدی مپسا در شهر جدید پرند در این باره به «دنیای اقتصاد» گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 400 هزار واحد مسکونی مهر در کشور افتتاح شده که همه این واحدها توسط تعاونی های مسکن ساخته شده است.
وی افزود: در کشور هر کجا کار انبوهی قرار است انجام شود، وزارت تعاون پیش قدم می شود. در سال 86 نیز با شروع مسکن مهر یک دفعه تقاضای 5/4 میلیون نفری جلوی این طرح قرار گرفت و در آن موقع همه اقدامات شامل ثبت نام و ساماندهی متقاضیان توسط وزارت تعاون انجام شد، اما ارزانترین تور تایلند  حالا که تعداد ثبت نام ها کم شده و کار مسکن مهر سبک شده نیازی به حضور تعاونی ها نیست. گرچه در حال حاضر هم ما از تعاونی های جدید ثبت نام می کنیم.
علوی تصریح کرد: کاری که ما در مسکن مهر طی دو سال گذشته انجام دادیم شبیه اقداماتی است که هم اکنون در بحث اشتغال اجرا می کنیم و به طور قطع دو سال دیگر که بحث اشتغال را ساماندهی کردیم وزارت کار جلو می آید و می گوید می توانم اشتغال را در کشور حل کنم.
قائم مقام وزیر تعاون در ادامه گفت: متقاضیان جدید مسکن مهر چنانچه بخواهند به صورت گروه های 3 تا 5 نفره ثبت نام کنند می توانند به وزارت مسکن مراجعه کنند و در ارزانترین تور مالزی  صورتی که به شکل تعاونی هستند باید در وزارت تعاون ثبت نام کنند.
وی در عین حال افزود: وزارت مسکن هنوز آن طور که باید در واگذاری گروهی زمین موفق نبوده است.
این مسوول وزارت تعاون همچنین درباره هزینه ساخت مسکن مهر گفت: ما با ثابت کردن قیمت ساخت متری 300 هزار تومان موافق نبودیم، اما به هر حال وزارت مسکن متولی این کار است. البته من معتقدم اگر ساخت مسکن مهر به مردم واگذار شود هم قیمت ساخت کاهش پیدا می کند و هم اینکه کیفیت کار بالا می رود، چرا که مردم دلشان بیشتر می سوزد و به همین خاطر نظارت بیشتری بر روند ساخت وساز خواهند داشت.
علوی تاکید کرد: در حال حاضر ارزانترین تور اندونزی  تعاونی های مسکن مهر، متر مربعی 20 تا 80 هزار تومان ارزانتر از انبوه سازان ساخت وساز می کنند.
وی درباره پروژه 1100 واحدی شرکت مپسا در پرند نیز گفت: این پروژه راضی کننده است و هزینه ساخت و قیمت تحویل آن به متقاضی نیز مناسب است.
قائم مقام وزیر تعاون از واحدهای مسکونی که با روش صنعتی سازی در این پروژه احداث شده اند بازدید کرد و بر تحویل ارزانترین تور ارمنستان  سریع آنها به متقاضیان تاکید کرد.
علوی گفت: ساخت مسکن مهر در پرند دیرتر از سایر مناطق کشور شروع شد که علت آن هم مشکل در تحویل زمین و آماده سازی
آن بود.
در این بازدید رییس اتحادیه تعاونی های مسکن مهر تهران در پاسخ به پرسش قائم مقام وزیر تعاون درباره هزینه های ساخت در پروژه 1100 واحدی مپسا گفت: هزینه ساخت بنا مترمربعی 300 هزار تومان تمام شد، اما قیمت نهایی واحدها مترمربعی 400 هزار تومان محاسبه شد که البته واحدها با تمام امکانات ارزانترین تور برزیل  نظیر کابینت، نقاشی، کولر و پکیج تحویل متقاضیان می شود.
قائم مقام وزیر تعاون و هیات همراه همچنین از پروژه مسکن مهر 12 شهر ری نیز بازدید کردند و از روند کار در این پروژه اظهار رضایت کردند.
بازدید مقامات وزارت تعاون از پروژه مپسا

مخالفت در دولت با شارژ مجدد خط اعتباری مسکن مهر و ناکامی در فروش همه اوراق مشارکت منتشرشده برای این طرح عظیم، چراغ اعتبارات ریالی مسکن مهر را قرمز کرد. برخی ارزانترین تور استانبول  مسوولان شعب بانک ها ضمن تایید اختلال در ارائه تسهیلات ساخت، «شب عید» را عامل می دانند.
انبوه سازان در چند روز گذشته طبق روال قبل، برای دریافت وام های 20 میلیونی به بانک ها مراجعه کردند، اما به دلیل نبود اعتبار نتوانستند آن را دریافت کنند.
بانک عامل مسکن مهر طبق تفاهمی که با وزارت مسکن ارزانترین تور ترکیه  انجام داده باید به محض معرفی انبوه سازان به بانک، تسهیلات را اعطا کند اما از آنجا که این معرفی ها تاکنون تعهدی به ارزش 10 هزار میلیارد تومان برای بانک ایجاد کرده و فقط 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نزد بانک وجود دارد، مسوولان بانکی تصمیم گرفته اند به صورت قطره چکانی تسهیلات را پرداخت کنند تا به همه برسد.
مسکن مهر تا الان 19 هزار میلیارد تومان بار مالی
برای بانک مرکزی به همراه داشته که فقط 9 هزار میلیارد تومان آن از طریق خط اعتباری ویژه، تامین و پرداخت شده است.
بانک مسکن دو هفته پیش موظف شد برای ادامه حمایت از این طرح، 7 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند که البته منتشر شد و ایام آن هم تمدید شد، اما از این رقم، فقط 4 هزار ارزانترین تور دوبی  میلیارد تومان فروش رفت. همچنین 6 بانک دولتی نیز موظف شدند هر کدام یک هزار میلیارد تومان از محل اعتبار داخلی شان به ارزانترین تور یونان  بانک مسکن برای مسکن مهر واریز کنند که این ماموریت به سال آینده موکول شده است. به این ترتیب در حال حاضر بانک عامل مسکن مهر، عملا اعتبار قابل اتکایی برای ارائه تسهیلات ساخت مسکن به انبوه سازان ندارد.
.

No comments:

Post a Comment