Thursday, March 5, 2009

طرح ساماندهی معاملات املاك و مستغلات كشور اجرایی شده است

اجرای طرح ساماندهی معاملات املاك و مستغلات كشور از اول آذر در سراسر كشور آغاز شده است .
مفتح ،معاون وزیر بازرگانی در گفتگو با سایت شبكه خبر با اعلام این خبر افزود : این طرح در بنگاه ها و دفاتر مشاور املاك اجرا می شود. 

مفتح اعلام کرد : تاكنون 80 درصد بنگاه های مشاوران املاك كشور برای اجرای این طرح و دریافت كد رهگیری نام نویسی كرده اند.
آجودانیه

وی با اشاره به اینكه همه معاملات صورت گرفته در بنگاه های مشاور املاك در یك بانك اطلاعاتی ثبت می شود، افزود : برای اجرای این طرح ، بنگاه ها و دفاتر مشاور املاك که دارای فعالیت مجاز و پروانه کسب هستند به سامانه مشاوران املاك كشور وصل شده اند و استاندارد سازی قراردادهای خرید و فروش املاك كشور در قالب این سامانه اجرا می شود. 

مفتح با تاکید براینکه قسمتی از اجرای این طرح با همکاری دفاتر اسناد رسمی تایید می شود ، افزود : با ثبت معامله ملک ، زمین یا خانه در بنگاه مشاور املاکی که به سامانه بانک اطلاعاتی وصل شده است ، زمان مراجعه به دفاتر اسناد رسمی یک علامت یا کد می گیرد و مشخص می کند که این معامله در کدام تاریخ و کدام دفتر ثتب و قانونی شده است. 

وی تصریح کرد : اجرای این طرح این امکان را فراهم می کند که معامله ثبت شده ، دوباره در بنگاه دیگر معامله نشود و به هنگام مراجعه خریدار اعلام می شود که خرید قبلی صورت گرفته است . 

مفتح افزود : یکی از مشکلات کنونی که با آن مواجه هستیم فروش زمین ،ملک و خانه به چندین نفر است که با راه اندازی کامل این سامانه در دفاتر اسناد رسمی، از فروش دوباره املاک جلوگیری خواهد شد . 

مفتح گفت : یک معامله زمانی که در این سامانه توسط مشاور املاک ثبت می شود یک کد رهگیری می گیرد که این کد شناسنامه آن معامله خواهد بود که با مراجعه افراد در اختیار آنان قرار می گیرد .
مفتح ، جلوگیری از خرید و فروش غیرمجاز ، دوباره و مکرر املاك را از اهداف اجرای این طرح دانست .
وی با اشاره به برگزاری نشست های مختلف با کارشناسان ، متولیان و کانون سردفتران در این باره ابراز امیدواری کرد : با همکاری و هماهنگی های لازم ، بانک اطلاعات هرچه زودتر  تکمیل شود.

No comments:

Post a Comment