Thursday, June 23, 2011

پیش از خرید لوازم خانگی توجه داشته باشید...

اگر تا چند سال پیش فاکتورهائی وسایل کم مصرف  مانند برچسب انرژی در خرید لوازم خانگی چندان مورد توجه شهروندان قرار نمی گرفت  و یا اصلا چنین برچسبی وجود مصرف انرژی  نداشت،در شرایط کنونی مسلما  افزایش هزینه استفاده از منابع انرژی همچون برق و آب، توجه به اطلاعات برچسب انرژی در کالاها را به یک امر مهم مبدل ساخته است.
 
از سوی دیگر دست یافتن به پایین ترین سطح مصرف انرژی به یک رقابت مفید در میان شرکت های تولید کننده لوازم خانگی چه در داخل و چه در انواع وارداتی آن مبدل شده است. اگر قصد خرید و یا تعویض لوازم برقی منزل را دارید، توصیه‌های پول‌نیوز می تواند راهنمای مناسبی برای خرید و کاهش قیمت برق  هزینه های شما باشد.

خرید یخچال- فریزر

پیش از خرید این وسیله باید میزان مواد غذایی را که قصد دارید در آن نگهداری کنید، مشخص نمایید. به عنوان مثال یک یخچال 12 یا 14 فوت می تواند استاندارد  برای یک زوج جوان انتخاب مناسبی باشد. نکته دیگر که در هنگام خرید این وسیله می توان به آن توجه داشت این است که یخچال هایی که فریزر آنها در قسمت بالا قرار گرفته است، انتخاب مناسب تری نسبت به یخچال فریزرهای ساید بای ساید هستند.
 
مسلما هرچه اندازه وسیله ای که پارس خودرو  انتخاب می کنید بزرگتر باشد، مصرف بیشتر انرژی و در نتیجه افزایش هزینه را برای شما در پی خواهد داشت. همچنین با توجه به پولشویی  پیشرفت فن آوری های نوین سعی کنید یخچال هایی که از چراغ ال ای دی برخوردار هستند را خریداری کنید. این مساله سبب می شود تا گرمای کمتری در فضای یخچال تولید شده و مصرف انرژی دستگاه کاهش یابد.
خرید ماشین لباس شویی

کارشناسان همواره خرید ماشین های اخبار فرابورس  لباس شویی که درب آنها از جلو باز می شود را توصیه می کنند. میزان مصرف انرژی این مدل ها نسبت به لباس شویی های دوقلو و مدل هایی که درب آنها از بالا باز می شود به مراتب کمتر است. نکته دیگری که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد این است که خریداری مدل هایی که توانایی تعیین میزان آب مصرفی را دارند، می تواند در بورس  کاهش هزینه های شما بسیار موثر باشد.
 
از این رو با توجه به حجم لباس پژو405  هایی که قصد شست و شوی آنها را دارید می توان میزان آب مصرفی را نیز مشخص کرد. نکته مهم دیگر در خرید ماشین لباس شویی میزان پژو پارس   چرخش و دور موتور آنها است. لباس شویی هایی که از سرعت چرخش بالاتری برخوردار هستند، آب بیشتری از لباس ها گرفته و در مرحله خشک کردن نهایی زمان و انرژی کمتری را مصرف می کنند.

خرید تلویزیون

با پیشرفت سریع فن آوری و اختراع نمایشگرهای ال سی دی و ال ای دی ، شرکت های سازنده لوازم پژو 206 صندوق دار  خانگی کیفیت بالای تصاویر را در کنار کاهش مصرف انرژی برای خریداران به ارمغان آورده اند. در هنگام خرید این مدل از تلویزیون ها پول بیشتری نسبت به مدل های پلاسما و یا سی آر تی می پردازید، اما با کاهش هزینه برق مصرفی خود در دراز  مدت سود بیشتری نصیب شما می گردد.

خرید ماشین ظرف شویی

هرچند استفاده از این وسیله در کشورما چند سالی است که پاریس  رواج یافته اما ماشین های ظرفشوئی در کاهش مصرف آب بسیار موثر هستند بویژه اگر یک ماشین ظرفشوئی با تیبا  سطح مصرف انرژی  مناسب تهیه کنید مسلما برق چندانی هم مصرف نخواهد شد.برای  خانواده های کوچک  انواع رومیزی این وسیله توصیه می شود و  برای خانوارهایی که بیش از شش نفر هستند مدل هاتی توکار انتخاب مناسب تری است.

خرید سیستم تهویه مطبوع

برای خریداری یک سیستم تهویه  توجه به دو عامل "نوع استفاده" و "فضا" از تندر 90  اهمیت بساری برخوردار است. دستگاه های کم مصرف و کوچک که به مدت طولانی تر کار می کنند از بازده انرژی مطلوب تری نسبت به دستگاه های بزرگ و پرمصرف که بطوردائم برای تهویه هوا خاموش و روشن می شوند، برخوردار هستند. با توجه به میزان بالای مصرف برق ،توجه به برچسب مصرف انرژی در هنگام نرخ کرایه تاکسی  خرید از اهمیت بسیاری برخوردار است.

خرید لامپ های کم مصرف

طی چند سال اخیر استفاده از لامپ سازمان تاکسیرانی  های کم مصرف از محبوبیت بسیاری در میان مردم جهان برخوردار شده است. استفاده از این لامپ ها می تواند تاثیر وزیر نفت  چشمگیری در میزان مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه برق مصرفی داشته باشد. میزان مصرف برق لامپ های کم مصرف معمولا 70 درصد نسبت به لامپ های رشته ای کمتر بوده اما به همان میزان روشنایی ایجاد می کنند. در نتیجه میزان گرمای تولید شده توسط این لامپ ها نیز بسیار ناچیز بوده و از طول عمر بیشتری نسبت به لامپ های معمولی برخوردار هستند. 

مسلما تهیه لوازم خانگی که از سطح مصرف انرژی پایین تری استخدام  برخوردار باشند نیازمند هزینه بیشتر و بررسی دقیق تر  در هنگام خرید است اما این هزینه و زمان  اضافی هنگامی که بودجه  تفاوت قبض های خود را با گذشته مشاهده کنید، احساس رضایت خاطر از خریدی مناسب را در شما ایجاد می کند.
 
 


No comments:

Post a Comment